Cikksorozatunk elérkezett a harmadik és egyben lezáró fejezetéhez, melyben a korábban ígérteknek megfelelően marketing tanácsokkal készültünk az adventi időszakra, hogy idén minden hű olvasónk, lett légyen kis vagy középvállalkozó, egy sikeres és jövedelmező időszakkal a háta mögött zárhassa le a 2016-os évet. Aki kiterjedtebb ismeretek birtokában szeretne összehozni egy karácsonyi bomba marketinget, annak érdemes elolvasnia sorozatunk első két cikkét is, melyekben arról írtunk, vajon mikor is érdemes nekikezdeni a nagy reklám hajrának és hogy változnak az ünnepek közeledtével vásárlóink. No, de lássuk végre azokat a tippeket!
Ha vállalkozásunkat ünnepi ruhába akarjuk bújtatni, az első és egyben legfontosabb sarokpont: a szövegírás. A piac nagyon erős és nem engedhetjük meg magunkat, hogy ugyanazokkal a mottókkal és marketing szövegekkel rukkoljunk elő az év legfontosabb időszakában, mint a maradék háromszázegynéhány nap mindegyikében. A karácsonyi közönséget megcélzó jelmondatok kifundálásakor érdemes figyelembe venni, hogy az adventi nagy hajrában az emberek többsége nem önmagának, hanem szeretteinek, barátainak vásárol. Tehát szövegeink ne azt sugallják, hogy tiéd a világ, ezaz, vedd meg, mert megérdemled, hanem inkább megvalósult álmot adjunk el, egy olyan terméket, amitől mondjuk bárki felesége garantáltan hátast dob a fa alatt örömében.
Több vásárlót szólíthatunk meg olyan ajánlatokkal, mint pl. az ajándékutalvány, mely adott időszakon belül felhasználható, a kedvezményezett pedig kedve szerint válogathat termékeink közül, ami az ajándékozó szemszögéből nézve maga a földre szállt karácsonyi mennyország. Nincs stressz, vajon megfelel-e avagy sem és személyesebb, mint egy bankókkal teli boríték. Vigyázzunk azonban arra, hogy az utalvány igényességet és stílust közvetítsen, ne csak egy papírdarab legyen, hanem egy szalaggal díszített ajándékdoboz vagy egy ékes boríték.
Az adventi időszakban az emberek nagyon nagy része teszi le a voksát az internetes vásárlás mellett, hiszen rengeteg nem kívánatos stressz faktortól mentesülnek így, mint pl.: a sorban állás, az ideges vásárlók vagy a lökdösődő tömeg. Ezért is érdemes ilyenkor webshopunkon karácsonyi ajándék ötletekkel kedveskedni a nagyérdeműnek, esetleg egy jelentékeny összeg felett ingyenes kiszállítással, vagy más, kedvezményes „karácsonyi ajándékkal” rukkolni elő. Nagy előrelépéseket érhetünk el, ha a tél beköszöntével már egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk statisztikáink kiértékelésére: fontos tudnunk, melyik termékünket keresik a legtöbben vagy melyik hozza a várható legnagyobb hozamot, hogy ennek tükrében a legnépszerűbb és legfelkapottabb árucikkeinket még nagyobb elánnal tudjuk hirdetni és egy erőteljes marketing kommunikációt kiépíteni köréjük.
Karácsonyig még nem késő, hogy google top pozíciót szerezz, ami ünnepekkor még többet ér! Csak írj az info@bizref.sk címre és segítünk.
Reméljünk, ez a néhány hasznos tipp mindenkinek meghozza a kellő kitartást és ambíciót, hogy egy bomba jó karácsonyi marketingbe bújtassa vállalkozását, ezzel többszörözve meg a várt bevételt.