Ha termékünket el akarjuk adni, fontos ismernünk azt is, aki meg kívánja azt venni. Ez egy egyszerű alapszabály, a vállalkozói lét alapja. Vevőkörünknek vásárlói mentalitását, szokásait és pszichológiáját megismerve a saját malmunkra hajthatjuk a vizet, nagyobb forgalmat generálva ezzel, s ami még fontosabb: ha termékeinket úgy reklámozzuk, hogy a megfelelő célközönséget érjék el, egyszersmind a vásárlói elégedettség is fokozódhat. Karácsony előtt pedig minden információ felértékelődik, ami segít bennünket felkészülni az ünnepi tömegre.
Ünnepváró marketing hajrá c. cikksorozatunk tehát folytatódik, lendületes ötletekkel és hasznos tippekkel arról, hogy is változik ünnepekkor a vásárló.
Konzumkarácsony, és ami mögötte van…
Sok vita melegágya a fogyasztói társadalom karácsonya, mely köré már számtalan negatív töltetű fogalom is társult. Ilyen a karácsonyi vagy vásárlói pszichózis is, mely egyfajta szorongással írható le. Szinte nincs vásárló, aki ne élte volna át, hogy az ünnepek előtt papírra veti, kire mennyit szán, mennyit engedhet meg magának, és vajon hogy fogja előteremteni az ajándékokra szánt összeget? Vállalatunk pozitív megítélésében sokat segíthet, ha az eszeveszett költekezés ellenében (amelyre szinte felszólítani sem kell az embereket) a karácsonyi marketing szövegekbe egy csöppnyi meghittséget csempészünk.
Pl.: Egy mottót, mely felhívja a figyelmet az igazi ünnep vagy a kézzel készített ajándékok fontosságára. Hitelességünkön sem eshet csorba, ha magunk is kiállunk a képviseltek mellett, pl.: felszólíthatjuk vásárlóinkat, hogy kézzel készített ajándékaikat töltsék fel az instagramra, jelöljék be cégünket, s az ünnepek előtt egy ajándékcsomagot sorsolunk ki a „szorgoskodók” között. És természetesen ez is csak reklám. Reklám. Reklám. Reklám…
A vásárlók attitűdjének tárgyalásakor, célszerű több vásárlói réteg megkülönböztetése. Karácsony közeledtével meglepően nagyszámú tudatos vásárlóval lehet dolgunk, akik már hónapokkal az események előtt tájékozódnak ‒ ki-ki a maga által kedvelt fórumon. A statisztikai adatok szerint, pl. míg a nők 70%-a már egy hónappal az ünnepek előtt vásárol, a férfiak kevesebb, mint fele két hetet tervez az ajándékok megvásárlására, többségük pedig még ennél később szerzi be a fa alá szánt meglepetéseket. Stratégiánkat tehát akár a nemek szerint is felépíthetjük: az utolsó héten adhatunk kedvezményt a férfiak által szívesen vásárolt termékekre (felmérések szerint: kis-és nagy háztartási gépek, számítástechnika, szórakoztató elektronika stb.).
Ne feledkezzünk el a későn ébredőkről sem, akik jellemzően hisztérikus állapotba kerülve keringenek a város utcáin, s költségeket nem kímélve vásárolnak fel mindent, ami esetleg jó lehet valakinek. A vásárlást jellemzően az utolsó vagy az utolsó előtti napra hagyók rendkívül hálásak egy-egy olyan webshopért, ahol felár ellenében akár azonnali kiszállítást vállalnak, vagy egy olyan boltért, ahol már készen összeállított ajándékcsomagok, ajándékutalványok vagy olyan kihagyhatatlan (-nak tűnő) kedvezmények várják őket, melyek arra sarkalják, hogy itt és most mindenkinek találjanak valamit.
Karácsonyig még nem késő, hogy google top pozíciót szerezz, ami ünnepekkor még többet ér! Csak írj az info@bizref.sk címre és segítünk.
Cikksorozatunk második felvonása a végéhez ért, ám nem kell sokáig búsulni, hiszen következő alkalommal a marketing stratégiákat, hirdetéseket és reklámeszközöket vesszük sorra, amelyekkel várhatóan növelhetjük a hópelyhes szezon bevételét!