Az év vége minden vállalkozás számára egy vízválasztó mérföldkő, hiszen a csaknem őrület határát súroló (szerk. megj.: és természetesen a szent ünnep dicsfényébe burkolózott) embertömeg fel-alá cikázik a cégérek között és alig várja, hogy rávethesse magát a legkedvezőbb ajánlatra, egy kettő plusz egy akcióra vagy a tíz százalék visszajár szöveget hirdető kirakati táblára. A karácsonyi időszak tehát kulcsfontosságú minden kis-és középvállalkozó számára, a kérdés pedig csak az, hogy mindezt hogy tudjuk kihasználni, ill. felhasználni, hogy mire nekilátunk a mákos gubánknak, Dagobert bácsi zöld dollárjai már a mi zsebünket gazdagítsák.
Legújabb cikksorozatunk tehát sorra veszi az elkövetkezendő időszakot illető legfontosabb tudnivalókat: mikor kezdjük el termékeinket reklámozni, mi is az a karácsonyi pszichózis és mit kell tennünk, hogy a boltunkba csalogassuk a költési üzemmódba kapcsolt ifjú leányokat és asszonyokat (és persze a férfiakat is).
Bizony, ha nem akarunk lemaradni, jócskán előrelátónak kell lennünk, hogy meg tudjuk előzni a vásárlókat és megkezdjünk termékeink promotálását. Tudva lévő, hogy a megnövekedett költségek miatt sokan már októberben a karácsonyi ajándékokra gyűjtenek, így legkésőbb novemberben már egy strukturált, célzott „reklám hadjárattal” kell előállnunk, hogy versenyképesek tudjunk maradni a megannyi konkurens vállalat ellenében. A bevett gyakorlat az ünnepek előtti 50 napot tekinti a hivatalos dömpingnek, amikorra már mindent elő kell készítenünk, hogy a vállalkozásunk forgalma az elvárásaink szerint alakuljon.
A téli csúcsforgalom legnagyobbrészt az ajándékozás szokásának tudható be, mely napjainkban szinte társadalmi elvárásként írható le. A rokonoknak, barátoknak igénytől függetlenül illik vagy kell valamit venni, ha tetszik, ha nem, slusszpassz. Nyilvánvalóan jobb helyzetből indítunk, ha a népszerű árucikkek valamelyikét forgalmazzuk (könyv, háztartási vagy elektronikai cikkek, illatszer stb.) azonban még így sem könnyű, hiszen a piac telített, a versenytársak pedig legtöbbször fáradhatatlanok. Az ünnepek előtt ráadásul nem csak a hasonló terméket forgalmazó cégekre tekinthetünk konkurensként, hanem mindenkire a világon, mivel noha az emberek többségében van egy körvonalazódott terv a megvásárolni kívánt ajándékokról, szándékuk mégis képlékeny.
A vállalkozásunkat illetően ez pedig több mint jó hír, hiszen egy sikeres reklámhadjárattal átcsábíthatjuk a vásárlókat, befolyásolhatjuk döntéseiket egy-egy népszerű cikk árának csökkentésével vagy egy komplex, több termékre kiterjedő akcióval. A korábban kiválasztott termékről pedig hipp-hopp, mint a méhecskék elpártolnak, hiszen ki venne egy turmixgépet Margitkának, ha amott a kézi habverő árának 15%-át fel tudja használni a vasaló vásárlásakor, ami Mamuskának pont tökéletes lesz!
Statisztikák alapján kijelenthető, hogy a vásárlók 60%-a a tényleges költekezés előtt az interneten tájékozódik, az idősebbek körében pedig továbbra is népszerű fórumok az akciós újságok és reklámok. A hirdetés tehát nélkülözhetetlen kelléke annak a folyamatos piaci jelenlétnek, mely szükségszerű a karácsonyváró üzleti életben.
Karácsonyig még nem késő, hogy google top pozíciót szerezz, ami ünnepekkor még többet ér! Csak írj az info@bizref.sk címre és segítünk.
Az Ünnepváró marketing hajrá c. többrészes cikksorozatunk nemsokára folytatódik, s a továbbiakban górcső alá vesszük mit is kell tudni a karácsonyt megelőző vásárlási pszichózisról, majd marketing tippeket is adunk, hol és hogyan érdemes hirdetni, mire is kell figyelni az ünnepek előtti marketing kampányban!