Korábbi bejegyzéseinkben már szót ejtettünk a reklám kis-és középvállalkozásokra kifejtett pozitív hatásairól, de utaltunk azokra a marketingügynökségekre is, akik fűt, fát ígérve élősködnek a vállalkozókon, miközben aligha érnek el valós eredményeket.
Ezúttal górcső alá vesszük a cégkatalógusokkal, online profilokkal foglalkozó ügynökségeket, hogy lássuk, milyen hasznot várhatunk, honnan tudjuk, ha valami átverés szagú, és hogy bizonyosodhatunk meg az együttműködés jövőbeni sikerében?
Milyen a rossz ügynökség?
• Cégkatalógus az egy dolog, na de milyen?! – Eddigi bejegyzéseinkben sok szó esett az online reklám fontosságáról, viszont azt is fontos tudatosítanunk, hogy attól még, hogy egy ügynökség a modern, online kampány széles körű eszközeivel áll a szolgálatunkba, még nem biztos, hogy nem zsákba macskát árul! Sok reklám, ill. marketingügynökség nagy elánnal hirdetett, csábító cégkatalógusa a valóságban olyan minimális információt tartalmaz, (melyeket sokszor más, nyilvános adatbázisokból ollóztak össze) ami aligha fogja elhozni barkácsboltunk áhított fellendülését. Gyanús, ha még egy fénykép sem szerepel a cégismertetőket kisérve, hiszen a többi adatot egyszerű letölteni bármelyik nívósabb, konkurens cégtől, a fényképet azonban ilyen esetekben a vízjel miatt egyszerűen elhagyják.
• Olcsó húsnak híg a leve!– Sajnálatos módon általános jelenség, hogy a legtöbb vállalkozó egy-egy marketingcéggel való együttműködés megkezdésekor nem tesz fel fontos kérdéseket, sem az ügynökség főbb referenciái sem az eredményességet mérő statisztikái iránt nem érdeklődik. Egy jó cégkatalógus komplex képet nyújt vállalkozásunkról és nem két-három alapvető adat közlésével szólítja meg kliensi körünket. Ha az utóbbi magatartással bíró ügynökséggel találkozunk, meneküljünk, hiszen csúnyán pórul járhatunk!
• Referencia fontossága – Ha vállalkozásunkat be szeretnénk jegyezni egy online cégkatalógusba, nézzünk jól utána, hogy az adott ügynökség milyen referencia-együttműködéseket tud felmutatni. Az ajánlásokban óriási eladói potenciál van, tehát ha egy cég nem tud ilyet felmutatni, vagy nem akar, sejthetjük, hogy ismét a menekülés a jó út!
Milyen egy jó ügynökség?
• A hosszú távú együttműködés alapja, hogy az első pillanattól érezzük, hogy nem csak színes dollárbankjegyek vagyunk Dagobert bácsi zsákjában.
• Fontos, hogy rögtön az együttműködés megkezdésekor végezzen el a reklámügynökség egy összetett, személyre szabott elemzést vállalkozásunkról, mérjék fel igényeinket, állítsák fel a megvalósítandó célokat és dolgozzák ki az ehhez tartozó koncepciót.
• A kezdeti ígéretek szép reményeket kelthetnek, de figyeljünk rá, hogy be is váltsák őket.
• Ha egy komplex szolgáltatáscsomag mellett köteleződünk el, győződjünk meg róla, hogy egy felhasználóbarát online felülettel lesz dolgunk a jövőben, melyet akár mi is tudunk kezelni. Kellő technikai ismeret hiányában kérjünk betanítást (természetesen belső indíttatás esetén), hogy a továbbiakban mi magunk is aktualizálhassuk webhelyünket. Hiszen kliensi körünket kötelességünk folyamatos, frissülő információkkal ellátni! (Ezen kérés elutasítása esetén – mondanom sem kell- pápát intsünk!) Ha azonban tehermentesíteni szeretnénk magunkat a reklám egészétől, ügynökségünk továbbra is köteles elvégezni ezeket a feladatokat.
Hamarosan folytatás következik!