Loading...
X

Robogóval a munkába?! Igen!

Smart man on a white scooter and fashionable blond female on red italial motorcycle on downtown background.

Sokaknak okoz nap mint nap óriási fejtörtést a városi közlekedés zűrzavara: a soha véget nem érő dugókban való tehetetlen várakozás, az elszalasztott találkozók és a tömérdek idegeskedés. Talán nincs is olyan peremterületen vagy agglomerációban élő férfiember, aki ne játszott volna még el a gondolattal: elcseréli ezt a végtelen stresszforrást egy jó kis robogóra, amivel hipp és hopp a munkahelyén lehet.
Aztán végül mindig győz a józan ész, és az egészből nem lesz semmi.

Új cikkünkben átnyálazzuk, valóban racionális döntés-e lemondani a robogóról, vagy inkább mihamarabb váltsuk le az autónkat?


  •  A nagy dilemma

A mindennapi autós közlekedés legnagyobb hátránya a reggeli és koraesti csúcsforgalom, melyet dolgozó emberként szinte lehetetlen elkerülni. Több kérdés is felmerül, melyeket mindenképpen tanácsos átgondolnunk, ha arra adjuk a fejünket, hogy robogóval tegyük meg a munkába vezető utat.

  •  A piszkos anyagiak

Ha a dolog financiális hátterét vesszük alapul, több, különböző aspektust is meg kell vizsgálnunk. Ha az autós közlekedést 8 literes átlagfogasztással vetjük a versenybe (amely egy tetszőleges középarányosnak felel meg) már rögtön szembeötlik a szakadékszerű különbség, hiszen egy hétköznapi robogó csupán 2,5 litert fogaszt. Ha éves szinten 4000 kilométerrel számolunk kb. 100 000 Ft-ba jövünk ki autós közlekedéssel, míg robogóval mindez 33 000 Ft-nak felel meg.

Tehát gyermeteg, elnagyolt matematikával is kiszámítható, hogy kb. harmad annyiba jövünk ki robogóval. Nem beszélve arról, hogy a fenntartási költségek tekintetében is hasonló számarányokra számíthatunk.

  • Mennyire nehéz az átállás?

Az átállás egyáltalában nem nehéz, ezzel kapcsolatban nincs mitől tartanunk. Kezdhetünk egy 50 cm³-es robogóval is, de ha nem csupán a munkába való eljutáshoz, de a napi városi közlekedéshez is szeretnénk használni a család legújabb tagját, erősen javasolt a B125-ös jogosítvány letétele. Aggódnunk sem kell, hiszen az első év fenntartási költségeinek különbözetéből nem csupán a jogosítvány árára futja, de még egy jó kis bukóra is.

(Egy kis röpke matek: napi 1 órával is többet láthatjuk gyerekeinket, ha robogóval tesszük meg oda-vissza a napi távot, viszont ez az időmennyiség drasztikusan minimalizálódhat, ha egy kínai bukó sisakra fizetünk be. Ha valami biztonságosabbra vágyunk, itt  érdemes keresgélni.)


Reméljük, hogy a fentiekben kifejtett néhány aspektus sokaknak segít a régóta fontolgatott döntéshozásban és beruház élete első (vagy újdönsült) robogószerelmére, amivel nem csupán egy csomó idegeskedést spórolhat meg önmagának, de esténként időt és pénzt megtakarítva, kiegyensúlyozottan térhet haza a kis családjához.

-csöffe-

3 Overall Score
3 Reader Rating: 2 Votes
Top