Loading...
X

Szabályok, amit motoros utasként tudnod kell!

Barna bőrdzsekis férfi vezeti a motrot, miközben a mögötte ülő barátnője selfiebottal kameráz és mosolyog.

Az előző bejegyzésekben sok szó esett arról, miért fontos megfelelő motoros bukósisakot választanunk saját magunk és utasaink számára, de azzal, hogy van egy jó kis bukónk még nem kerültük ki az összes lehetséges veszélyforrást. Új cikkünkben azokhoz szólunk, akik termetes vállak mögé bújva fürkészik az országutat és átélik a félelem és rettegés az M1-esen összes fázisát. Mit is kell tudnia egy motoros utánfutó hölgynek vagy úrnak a minél zökkenőmentesebb motoros közlekedéshez?


 

Felelősség – Tapasztalatlan utasok számára furcsának tűnhet, de a hátsó ülésen tanúsított nem megfelelő magatartásunkkal akár komoly veszélybe is hozhatjuk magunkat, ill. a jármű vezetőjét egyaránt. Nézzük, mik a legfontosabb feladataink, mire figyeljünk oda!

Öltözet – Ha nincs motoros ruhánk, viseljünk testhezálló, zárt ruhát, melynek egyetlen részlete sem akadhat be valahova és testünk egészét fedi. Pl.: a sálat szorosan tekerjük a nyakunk köré, ne lógjon erre-arra, a cipőfűzőt dugjuk be a cipőnkbe, a rövid (vagy bármilyen) szoknyákat szigorúan hagyjuk otthon.

Kooperáció – Tévhit, hogy az utas csak ül, figyel és túlél. A motorral való közlekedés a hátsó ülésen nem egy taxi szolgáltatás, hanem komoly csapatmunkát igényel! Az utas köteles a motoros  dőlésének irányát és dőlésszögét követni. Ellenkező esetben súlyos közlekedési balesetet is okozhat.

Fegyelem –  Banálisnak tűnhet a gyakorlottak számára, de a motoron nem csak izegni- mozogni nem szabad, de vigyázni kell arra is, hogy semmilyen felesleges mozdulattal vagy behatással ne tereljük el sofőrünk figyelmét. Ha valamit jelezni szeretnénk számára óvatosan üssük meg a hátát, ezzel figyelmeztetve őt a mihamarabbi megállásra. (pl.: pisiszünet vagy rosszullét esetén)

Felszállás, leszállás – Kizárólag akkor szálljunk fel a motorra, ha társunk már behúzta a féket és kitámasztotta a járművet. Ekkor pedig óvatos mozdulatokkal tegyük rá egyik lábunkat a lábtartóra, majd ügyelve arra, hogy ne billenjen fel az egyensúly, lendítsük át magunkat az ülés felett. A leszállást szintén csak akkor kezdjük meg, ha a motort már kitámasztotta a motoros, és felszólít minket a lehetséges leszállásra.


Utasként – legyen az tapasztalt motoros, vagy teljesen laikus- a legnehezebb a motorosban való feltétlen bizalom, ami elengedhetetlen a közös utazáshoz, hiszen hiánya csak pánikszerű, riadt és helytelen döntéseket vonhat maga után. Ezért amennyiben nem bízunk sofőrünk vezetői képességeiben, ne legyünk janik, soha, semmilyen körülmények között ne üljünk fel mögé!

-csöffe-

3.71 Overall Score
3.71 Reader Rating: 7 Votes
Top