Loading...
X

A jótékonykodás az életem része 2. rész

Apa és fia egy asztalnál ülve rajzolnak

Interjúsorozatunk folytatódik F. Andrással, a Bizref társtulajdonosával jótékonyságról, a nonprofit szervezetek helyzetéről régiónkban és természetesen a számukra kínálkozó új lehetőségekről, alternatívákról. Ha nem olvastad az interjú első részét, tedd meg, mielőtt belevágsz a folytatásba!


Mik az eddigi tapasztalataitok? Kihasználják a lehetőséget a helyi szervezetek?

Elöljáróban el kell mondjam, hogy eddig komolyabb propagációs kampányt nem építettünk e mögé, ezért nem is igen keresnek még minket. Tervezünk egy masszív kampányt, felhívásokat, reklámokat fogunk közzé tenni és várjuk, hogy regisztráljanak. Mivel nagyjából tíz nonprofit szervezetre jut egy olyan, akinek van weboldala, – aki egyáltalán gondolkodik abban, hogy a nyilvánosság felé prezentálja a tevékenységét, az feltétlenül be fog jeletkezni hozzánk.

Milyen előnyökhoz juthatnak ezáltal a nonprofit szervezetek?

A Bizref az utóbbi években erősen beépült a köztudatba és komoly látogatottságra tett szert. Létrehoztunk egy rendezvénynaptár modult is, ami nem csak hiánypótló eszköz, de létfontosságú is a szóban forgó szervezetek számára.

Hiszen, gondolj csak bele, a rendezvényszervezők bizniszterv alapján tervezik a nagyvolumenű fesztiválokat. De mi marad a kicsiknek? A nonprofit szervezetek sokszor adományokból, minimális összegeket begyűjtve tudják egyáltalán az adóikat is befizetni, és akkor hol van pénz a reklámra!

Ahogy a szavaidból értem, a nonprofit szervezetek számára mérföldkőnek is bizonyulhat ez új funckió…

Nagyon nem mindegy, hogy ezek a szervezetek megtudják e szólítani a közönségüket és az sem, hogy milyen mértékben! A Bizref rendezvénynaptára erre kínál egy ingyenes lehetőséget, ahol kb. két kattintással fel tudják tölteni az éppen aktuális eseményeket, találkozókat. Ha feltudnak építeni egy korrekt prezentációs felületet a rendszerünkben, amivel napi többezer ember találkozik, ezáltal növelni a rendezvény látogatottságát, ez megintcsak erősiti a  szervezetet, kialakulhat egy komolyabb együttműködői kör, szélesebb célközönséget tudnak mozgatni hónapról hónapra. Az eladott jegyek szempontjából akár a bevételeiket is növelhetik.

Hogy tudod mindezt anyagilag kivitelezni? Nem jelent számodra ez sok plusz költséget?

Őszinte leszek veled. Ha asszisztenseket kéne erre ráállítani, hogy a nonprofit szervezetek prezentációit felépítsék, azt nem tudnánk bevállalni, – hiszen komoly bérköltséget jelentene. Most egy felhasználói kézikönyv kiállításán dolgozunk, ami végig viszi az illetékes személyt a rendszerünkön, megtanítja a felhasználót arra, hogy töltse fel tartalommal a profilját, milyen elveket követve rendezze el a modulokat, stb. Nagyon büszke vagyok rá, hogy a Bizref oldalát sikerült ilyen végtelenül egyszerű, intuitív kezelőfelülettel ellátnunk, amelyet remélhetőleg mostmár egy “okos” pdf-es kézikönyv is ki tud egészíteni!

Ugye nem hiába mondják azt sem, hogy az idő pénz. Mennyi időt emészt fel napjában a NP szervezetekkel való “jótékonyság”?

A napi tevékenységem során említés szintjén kerül szóba a dolog mondjuk, teszem azt, minden harmadik találkozómon! Jelenleg tervben van egy kampányag elkészítése, folynak a munkálatok. A magánéletben napi szinten több órát jótékony akciókra szervezésére, kivitelezésére fordítok.

Ha összerakunk egy komolyabb kampányanyagot, akkor nagyon sok nonprofit szervezetet el tudunk érni, és ha ők nyitottak lesznek erre – de miért is ne volnának?- (nevet), akkor mi maximálisan készen állunk arra, hogy segítsük őket.

Intenzív kampány során napi szinten jönnek majd a nonprofit regisztrációk, a segédeszközeink csakúgy megvannak ehhez, mint az emberi erőforrásaink. Az időt pedig rátudjuk és rá is akarjuk áldozni, ami szükséges ahhoz, hogy szép eredmény szülessen!

Mit jelent személy szerint neked a jótékonyság? A környezetedben élők is jótékonykodnak?

Fontos helyet foglal el az életemben, hangzatos szavakkal úgy is mondhatnám, hogy hangsúlyos helyet foglal el a világnézetemben. Figyelni is szoktam a környezetemet ezzel kapcsolatosan, és ha hallom, hogy valaki szintén adakozik, annak örülök, meg is jegyzem általában. De minden éremnek két oldala van. Nem minden arany sajnos, ami fénylik.

Miért, lehet rossz helyre is jótékonykodni?

Hát, hogyne! Vannak olyan típusú nonprofit szervezetek, ahol egy mögöttes vállalkozásnak el kell sütnie az adó 2%-át, és ezért létrehoznak egy “saját” nonprofit szervezetet. Egy kis vállalkozásnál persze ez nem éri meg, hiszen alacsony az a bizonyos összeg. Nagy vállalkozásoknál azonban – nem kell ehhez matekzseninek lenni-  ez több száz euróra is rúghat. Világos, hogy nem adják oda állambácsinak, hanem létrehoznak egy NP szervezetet, amivel fogalmazzunk igy: nagyon jótékonyan bánnak.


Folytatás következik!

0 Overall Score
0 Reader Rating: 0 Votes
Top