Az időhiány állandósult jelenséggé válik a kis- és középvállalkozók mindennapjaiban. Sokszor a cégvezető egyszemélyben kénytelen gondoskodni a kivitelezésről, az anyagbeszerzésről, a könyvelésről vagy netalán még az esetleges reklámról is. (Gondoljunk itt elsősorban a mindössze néhány főt foglalkoztató kisiparosokra, akik hajnaltól késő estig megfeszített munkával dolgoznak – s az eredmény minden igyekezet ellenére sem kecsegtető.) Az igazi probléma – az időhiány – pedig sokszor azzal jár, hogy a vállalkozó lemond a reklámról azt az illúziót dédelgetve, miszerint a jó munkának jó a gyümölcse.
Kevés idő, kevés reklám?!
Fontos tudatosítanunk, hogy bármilyen reklám jobb, mint a semmilyen! Gondoljunk csak a Pareto- elvre! Lehet, hogy a reklám csupán 20%-a cégünk egészének, de az okok 80%-áért is felelős lehet! Mégis sok cégvezető szomorú belenyugvással veszi tudomásul, hogy nagy befektetésre nincs pénzügyi kerete, (sajnos itt az aránytalanul drága nyomtatott reklámokat vizualizálják még mindig, mint a pl.: printek, bannerek, szórólapok, apróhirdetések) az online reklámot pedig sokan – számottevően az idősebb generáció – ördögtől való, elképzelhetetlen megoldásnak tekinti. Szignifikáns változást azonban ne reméljünk a meghosszabbodott munkaóráktól vagy a néphagyománytól- miszerint elégedett vevőkörünk hírül viszi munkánk sikerét. De szócséplés helyett nézzük, mit is tehetünk!
Online reklám, mennyi is az annyi?
Jó hír, hogy egyre több kis- és középvállalkozó ismeri fel az időhiány negatív kihatásait és dönt az online marketing mellett. Az előző bejegyzésünkben már szót ejtettünk az online reklám előnyeiről, (link) azonban fontos hangsúlyoznunk, hogy bármely vállalkozás szinte marginális befektetésből érzékelhető változást remélhet egy-egy jól megválasztott online reklámmal. De hogy mennyit is kell erre várni? Az online reklámok akár négy-öt hónap felfutási idő alatt szignifikánsan növelhetik a megrendelők számát.
Az online reklámhoz is idő kell? Felejtsd el!
Számtalan új lehetőség is kínálkozik a piacon, melyekkel akár vállalkozásunk egészét tehermentesíthetjük marketing szempontból pl.: online profilok vagy folyamatosan frissülő webhelyek létrehozásával. Erre találták ki megoldásként többek között azt a szolgáltatást is, mely magára vállalja egy-egy cég egyéni igényekre szabott teljes körű online reklámját, így minimalizálva a kis- és középvállalkozó reklámba fektetett idejét. Ebben az esetben állandó kapcsolatban lehetünk saját asszisztenciánkkal, az újdonságok tükrében frissíthetjük profilunkat és mindez sokszor csak egy telefonunkba kerül, s máris foglalkozhatunk ismét vállalkozásunk fontosabb feladataival!